Våga vara modig

För att synas och ta plats i kundernas medvetande handlar det ofta om att vara modig. Att testa en ny väg, ett nytt sätt eller ett annat uppträdande. Det gäller att överraska och inte vara förutsägbar, precis som i alla relationer. Då får du den där härligt positiva reaktionen.

Berätta vad du önskar uppnå med ditt företags verksamhet, så ger vi dig tankar och idéer om hur du ska komma dit. Och råd om hur modig du måste vara.

Helhetskompetens är det vi står för, så känner du för att fräscha upp ditt företags identitet med en sjukt grym webb, börja marknadsföra dig med rörlig media eller låta oss sköta dina sociala medier så är det bara att slå en pling eller komma upp på en kaffe!

Mjukstarta med en modighetsövning och testa vår telefonroulette – vem får du prata med?

Våga vara modig

För att synas och ta plats i kundernas medvetande handlar det ofta om att vara modig. Att testa en ny väg, ett nytt sätt eller ett annat uppträdande. Det gäller att överraska och inte vara förutsägbar, precis som i alla relationer. Då får du den där härligt positiva reaktionen.

Berätta vad du önskar uppnå med ditt företags verksamhet, så ger vi dig tankar och idéer om hur du ska komma dit. Och råd om hur modig du måste vara.

Helhetskompetens är det vi står för, så känner du för att fräscha upp ditt företags identitet med en sjukt grym webb, börja marknadsföra dig med rörlig media eller låta oss sköta dina sociala medier så är det bara att slå en pling eller komma upp på en kaffe!

Mjukstarta med en modighetsövning och testa vår telefonroulette – vem får du prata med?

Men vad gör vi då?

Din framgång är vår framgång

Vi jobbar för att ta dig som kund på en resa till det mål, eller det önskade läge som du satt upp. Det är utmaningen för oss. Allt börjar med det grundläggande resonemanget – att göra rätt sak, för rätt målgrupp, vid rätt tillfälle. Så enkelt är det, i alla fall i teorin. Vi har under åren byggt upp en djup kunskap och förmåga att hitta kärnpunkten i våra uppdrag. Sen producerar vi det som behövs för att nå fram med budskapet. Vad det än handlar om.

Vi gôttar te ditt varumärke

Vi brukar beskriva vårt arbete väldigt enkelt: vi löser kundernas uppdrag och önskemål. Ibland tar vi fram en komplett varumärkes­plattform med en ny utstrålning, andra gånger mynnar vårt jobb ut i en snygg roll-up.

Vi bygger webbplatser, designar mässmontrar, gör annonser, spelar in TV- och radioreklam och tar fram strategier för att lyckas på en ny marknad.

Vi anlitar fotografer, tryckerier, översättare, musikanter, speakers, tekniker och en massa annat duktigt folk. Vi frågar och frågar för att lära oss mer, och vi tar hjälp av experter för att lära oss ännu mer.
Kort sagt – berätta vad du vill uppnå, så ska vi hjälpa dig dit.

1981

Det är året som Markant Reklambyrå startade. Då var ingen av oss med, av uppenbara skäl. Ska vi backa längre tillbaka i historien så har vi våra rötter i både Svenska Telegrambyrån och Ogilvy & Mather, tack vare grundarna av Markant.

Svenska Telegrambyrån STB öppnade filial i Karlstad i januari 1963. Det var byråns sjätte kontor och chef var direktörsassistent Gunnar Jarl. Då hade STB 365 medarbetare i Sverige och omsatte 60 miljoner kronor.

Med tiden köptes STB av Ogilvy & Mather och Karlstadbyrån blev alltså en del av ett enormt nätverk. I broschyren ”How to create advertising that sells” av Ogilvy & Mather från 70-talet, finns kontaktuppgifter till alla byråer i nätverket. Vi konstaterar att vi fortfarande har samma telefonnummer till växeln!

Markant Marknad

Vill du att Markant Reklambyrå blir företagets förlängda marknadsavdelning? Att vi tar tag i alla frågor som rör er marknadsföring? Markant Marknad är vårt erbjudande till företag och företagsledare som vill förenkla och underlätta det egna arbetet med marknadsföringen.

Alla samarbeten inom Markant Marknad inleds med att vi tillsammans bestämmer vilka uppgifter vi ska ta hand om.

Kuckeliku Undersökningar

Kuckeliku Undersökningar AB är vårt dotterbolag. Här tar vi reda på vad folk tycker om ett företag eller den egna personalens åsikter t.ex. Vi jobbar framförallt med webbenkäter i vårt egna verktyg. Därutöver tar vi hjälp av erkända experter på analyser och statistik för att ta fram rätta frågor, samt för att analysera och sammanställa svaren. Vi erbjuder dig kvalitativa och helt kundanpassade undersökningar, och resultatet blir ett bra beslutsunderlag som hjälper dig att vidareutveckla företaget eller organisationen.